Bezpiecznie na Półwyspie Lipa - Półwysep Lipa

Bezpiecznie na Półwyspie Lipa

Bezpiecznie na Półwyspie Lipa

ZASADY BEZPIECZEŃSTWA NA PÓŁWYSPIE LIPA

 

LOKALIZACJA I OBIEKT

  • jesteśmy zlokalizowani w środku lasu nad Jeziorem Wdzydze, do najbliższej, małej miejscowości dzieli nas 2 km, jesteśmy oddaleni od aglomeracji miejskich, dworców, sklepów i centr handlowych;
  • nasz teren to prawie 8 hektarów, co oznacza, że na jedną jednostkę mieszkalną (domek/miejsce kempingowe/jacht) przypada około 400 m2 powierzchni;
  • na bieżąco jest kontrolowana maksymalna liczba gości w obiekcie;
  • walory turystyczne naszego obiektu opierają się na aktywności na świeżym powietrzu, cały obiekt otoczony jeziorem Wdzydze oraz lasami ze szlakami pieszymi i rowerowymi;
  • na teren obiektu można wjechać tylko jedną zamykaną i monitorowaną bramą;
  • systematycznie dokonujemy dezynfekcji infrastruktury obiektu specjalistycznym środkiem do eliminacji bakterii, wirusów i wirusów bezotoczkowych;
  • regularnie wymieniamy, czyścimy i dezynfekujemy filtry w wentylatorach i klimatyzatorach;
  • w salach posiadamy system wentylacji z wymiennikami krzyżowymi, gdzie powietrze wchodzące jest zasysane z zewnątrz i nie miesza się, wszystkie pomieszczenia wspólne są regularnie wietrzone i wentylowane.

BEZPIECZEŃSTWO OSOBISTE NASZYCH GOŚCI 

  • zachęcamy naszych Gości do noszenia osłony nosa i ust w miejscach ogólnodostępnych;
  • zachęcamy Gości do regularnego mycia rąk mydłem zgodnie z instrukcjami dostępnymi w łazienkach;
  • zachęcamy Gości do utrzymywania bezpiecznych odległości w kontaktach bezpośrednich;
  • w punktach sanitarnych znajdują się informacje o bezpiecznym zakładaniu zdejmowaniu maseczek i rękawiczek;
  • w ogólnodostępnych toaletach, recepcji,  restauracji, sklepiku, bosmanacie umieszczone są płyny do dezynfekcji rąk wraz z instrukcją dezynfekcji;
  • zapewniamy  możliwość zakupu maseczek ochronnych wielorazowych w recepcji oraz w sklepiku.

 

RECEPCJA

  • zapewnienie łokciowego dozownika płynu do dezynfekcji rąk dla Gości przed budynkiem recepcji;
  • wywieszenie instrukcji prawidłowego dezynfekowania rąk;
  • wprowadzenie ograniczenia liczby osób w recepcji do 1 osoby z zachowaniem bezpiecznego odstępu;
  • zastosowanie  przegród z pleksi przy stanowiskach w recepcji;
  • pracownicy recepcji stosują maseczki w kontaktach bezpośrednich z Gościem;
  • ograniczenie do minimum czasu obsługi Gościa w recepcji;
  • zachęcamy do podania danych meldunkowych przed przyjazdem co skróci czas pobytu w recepcji;
  • zachęcamy do płatności bezgotówkowych;
  • terminale, karty wjazdowe, klucze, długopisy, blat recepcyjny, klamki itp. są na bieżąco odkażane;
  • w recepcji dostępny jest bezdotykowy termometr, którym można na miejscu sprawdzić temperaturę;
  • wprowadzenie udogodnień komunikacyjnych na terenie kompleksu – jeden nr telefonu daje możliwość   wewnętrznego połączenia ze wszystkimi działami;
  • możliwość płatności bezgotówkowej we wszystkich punktach kompleksu;
  • informowanie Gości o wprowadzonych procedurach obowiązujących na terenie kompleksu;
  • wprowadzenie zakazu przebywania w domkach osób niezakwaterowanych

 

 

DOMKI 

  • po każdym Gościu domek jest dokładnie sprzątany i wietrzony, a po sprzątnięciu pomieszczenia  dokonywane jest  odkażanie pomieszczenia z użyciem certyfikowanych specjalistycznych  środków wirusobójczych;
  • systematyczna dezynfekcja urządzeń, mebli, klamek,pilotów, armatury, poręczy, wietrzenie domków;
  • pracownicy działu sprzątającego wyposażeni są w maseczki oraz jednorazowe rękawiczki;
  • po sprzątnięciu pokoju osoba sprzątająca zdejmuje rękawiczki, dezynfekuje ręce i w nowych wprowadza do pokoju czyste rzeczy takie jak pościel;
  • bielizna pościelowa prana w 60’ i dostarczana przez profesjonalne firmy w reżimie sanitarnym;
  • wprowadzenie bezwzględnego zakazu przebywania w domkach osób niezakwaterowanych.

 

RESTAURACJA I GASTRONOMIA

  • Restauracja funkcjonuje w opcji serwisu do stolików i w opcji na wynos;
  • wprowadzenie oznaczenia na podłodze pozwalające na utrzymanie 2-metrowej odległości pomiędzy osobami stojącymi w kolejce,
  • zapewnienie łokciowego dozownika płynu do dezynfekcji rąk dla Gości przy wejściu na teren lokalu;
  • udostępnienie dozowników z płynem do dezynfekcji rąk dla Gości lokalu przy wyjściu z toalet oraz przy kasie;
  • zachowanie odpowiednich odległości między blatami stolików;
  • zastosowanie przegród z pleksi przy kasach w restauracji;
  • informowanie o aktualnych zasadach higieny poprzez ulotki, plakaty, informacje słowną;
  • dania na miejscu są serwowane na naczyniach ceramicznych i przynoszone na tacach, które są każdorazowo dezynfekowane;
  • naczynia są myte specjalistyczną chemią i każdorazowo wyparzane w wysokiej temperaturze; 
  • stoliki są każdorazowo dezynfekowane po zakończeniu obsługi Gości lokalu przy danym stoliku;
  • dania na wynos są  serwowane w jednorazowych opakowaniach ze względu na higienę użytkowania;
  • stosowanie przez pracowników restauracji maseczek ochronnych;
  • obsługa została podzielona na dwie grupy: jedna grupa przyjmuje płatności druga wydaje posiłki;
  • przyjmowanie zamówień również telefonicznie z odbiorem na ustaloną godzinę; 
  • systematyczna dezynfekcja specjalistycznym środkiem do eliminacji bakterii, wirusów i wirusów bezotoczkowych przestrzeni restauracji oraz wokół niej, z uwzględnieniem urządzeń, mebli, armatury, klamek, innych powierzchni dotykowych itp.;
  • wszystkie posiłki przygotowywane są zgodnie z wytycznymi HACCP oraz Sanepid-u przez przeszkolony personel z zachowaniem zasad bezpieczeństwa i higieny.

 

SKLEPIK

  • zapewnienie łokciowego dozownika płynu do dezynfekcji rąk dla Gości wejściem do sklepiku;
  • zastosowanie przegrody z pleksi przy kasie;
  • stosowanie przez pracowników sklepiku maseczek ochronnych;
  • regularna dezynfekcja blatu, terminala, klamek i innych powierzchni dotykowych;
  • zachęcamy do płatności bezgotówkowych.

 

SANITARIATY POLA BIWAKOWEGO, POMIESZCZENIA BIWAKOWE 

  • zapewnienie łokciowego dozownika płynu do dezynfekcji rąk dla Gości przed wejściem do toalet, przed pomieszczeniami sanitariatów;
  • regularna dezynfekcja powierzchni dotykowych całego kompleksu sanitarnego;
  • szczegółowa instrukcja mycia rąk  w każdym punkcie sanitarnym;
  • we wszystkich toaletach podajniki z mydłem;
  • wywieszone instrukcje odkażania rąk , prawidłowego zakładania i zdejmowania maseczek i rękawiczek;
  • zmywalnie naczyń umieszczone są na świeżym powietrzu, regularnie myte i odkażane;
  • stosowanie przez pracowników sprzątających masek ochronnych oraz rękawiczek.

 

WYPOŻYCZALNIE SPRZĘTU WODNEGO I SPORTOWEGO

  • zapewnienie dozownika płynu do dezynfekcji rąk dla Gości wejściem do wypożyczalni;
  • w wypożyczalniach sprzętu regularna dezynfekcja wszystkich sprzętów sportowych po każdym użytkowniku;
  • regularna dezynfekcja blatu, terminala, klamek i innych powierzchni dotykowych;
  • systematyczna dezynfekcja specjalistycznym środkiem do eliminacji bakterii, wirusów i wirusów bezotoczkowych przestrzeni wypozyczalni;
  • zachęcamy do płatności bezgotówkowych.

 

POMIESZCZENIA OGÓLNODOSTĘPNE, SALE BANKIETOWE

  • zapewnienie  dozownika płynu do dezynfekcji rąk dla Gości przed wejściem do pomieszczeń;
  • szczegółowa, systematyczna dezynfekcja specjalistycznym środkiem do eliminacji bakterii, wirusów i wirusów bezotoczkowych pomieszczeń wspólnych: sale konferencyjne i bankietowe, sala zabaw, sala gier;
  • w salach bankietowych posiadamy system wentylacji z wymiennikami krzyżowymi, gdzie powietrze wchodzące jest zasysane z zewnątrz i nie miesza się;
  • animacje dla dzieci oraz sportowe odbywać się będą na świeżym powietrzu z zachowaniem dystansu, uczestnikom zapewniony będzie płyn do dezynfekcji rąk;
  • wszystkie pomieszczenia wspólne są regularnie wietrzone i wentylowane;

 

PRACOWNICY

  • wprowadzenie obowiązku częstego i dokładnego mycia oraz odkażania rąk, itp. przez wszystkich pracowników
  • wprowadzenie obowiązku noszenia maseczek podczas bespośredniego kontaktu z Gościem w pomieszczeniu zamkniętym oraz przy braku mozliwości zachowania dystansu przez wszystkich pracowników znajdujących się w przestrzeni zamknietej lub przestrzeni restauracji, w których może nastąpić bezpośredni kontakt z Gośćmi;
  • szkolenia i informowanie pracowników kompleksu o zachowaniu szczególnych środków bezpieczeństwa; 
  • przeprowadzenie kampanii informacyjnej dla personelu dotyczącej zachowania szczególnych środków ostrożności wg zaleceń GIS; 
  • zapewnienie płynu do dezynfekcji rąk i środków ochrony osobistej dla pracowników;
  • wprowadzenie dodatkowej dezynfekcji przestrzeni wspólnych pracowników - szatni, kuchni, pomieszczeń socjalnych oraz magazynów;
  • zachowanie bezpiecznej odległości podczas pracy i kontaktu z Gościem.