Zasady bezpieczeństwa

ZASADY BEZPIECZEŃSTWA NA PÓŁWYSPIE LIPA
LOKALIZACJA I OBIEKT
- jesteśmy zlokalizowani w środku lasu nad Jeziorem Wdzydze, do najbliższej, małej miejscowości dzieli nas 2 km, jesteśmy oddaleni od aglomeracji miejskich, dworców, sklepów i centr handlowych;
- nasz teren to prawie 8 hektarów, co oznacza, że na jedną jednostkę mieszkalną (domek/miejsce kempingowe/jacht) przypada około 400 m2 powierzchni;
- na bieżąco jest kontrolowana maksymalna liczba gości w obiekcie;
- walory turystyczne naszego obiektu opierają się na aktywności na świeżym powietrzu, cały obiekt otoczony jeziorem Wdzydze oraz lasami ze szlakami pieszymi i rowerowymi;
- na teren obiektu można wjechać tylko jedną zamykaną i monitorowaną bramą;
- systematycznie dokonujemy dezynfekcji infrastruktury obiektu specjalistycznym środkiem do eliminacji bakterii, wirusów i wirusów bezotoczkowych;
- regularnie wymieniamy, czyścimy i dezynfekujemy filtry w wentylatorach i klimatyzatorach;
- w salach posiadamy system wentylacji z wymiennikami krzyżowymi, gdzie powietrze wchodzące jest zasysane z zewnątrz i nie miesza się, wszystkie pomieszczenia wspólne są regularnie wietrzone i wentylowane.
BEZPIECZEŃSTWO OSOBISTE NASZYCH GOŚCI
- zachęcamy naszych Gości do noszenia osłony nosa i ust w miejscach ogólnodostępnych;
- zachęcamy Gości do regularnego mycia rąk mydłem zgodnie z instrukcjami dostępnymi w łazienkach;
- zachęcamy Gości do utrzymywania bezpiecznych odległości w kontaktach bezpośrednich;
- w punktach sanitarnych znajdują się informacje o bezpiecznym zakładaniu zdejmowaniu maseczek i rękawiczek;
- w ogólnodostępnych toaletach, recepcji, restauracji, sklepiku, bosmanacie umieszczone są płyny do dezynfekcji rąk wraz z instrukcją dezynfekcji;
- zapewniamy możliwość zakupu maseczek ochronnych wielorazowych w recepcji oraz w sklepiku.
RECEPCJA
- zapewnienie łokciowego dozownika płynu do dezynfekcji rąk dla Gości przed budynkiem recepcji;
- wywieszenie instrukcji prawidłowego dezynfekowania rąk;
- wprowadzenie ograniczenia liczby osób w recepcji do 1 osoby z zachowaniem bezpiecznego odstępu;
- zastosowanie przegród z pleksi przy stanowiskach w recepcji;
- pracownicy recepcji stosują maseczki w kontaktach bezpośrednich z Gościem;
- ograniczenie do minimum czasu obsługi Gościa w recepcji;
- zachęcamy do podania danych meldunkowych przed przyjazdem co skróci czas pobytu w recepcji;
- zachęcamy do płatności bezgotówkowych;
- terminale, karty wjazdowe, klucze, długopisy, blat recepcyjny, klamki itp. są na bieżąco odkażane;
- w recepcji dostępny jest bezdotykowy termometr, którym można na miejscu sprawdzić temperaturę;
- wprowadzenie udogodnień komunikacyjnych na terenie kompleksu – jeden nr telefonu daje możliwość wewnętrznego połączenia ze wszystkimi działami;
- możliwość płatności bezgotówkowej we wszystkich punktach kompleksu;
- informowanie Gości o wprowadzonych procedurach obowiązujących na terenie kompleksu;
- wprowadzenie zakazu przebywania w domkach osób niezakwaterowanych
DOMKI
- po każdym Gościu domek jest dokładnie sprzątany i wietrzony, a po sprzątnięciu pomieszczenia dokonywane jest odkażanie pomieszczenia z użyciem certyfikowanych specjalistycznych środków wirusobójczych;
- systematyczna dezynfekcja urządzeń, mebli, klamek,pilotów, armatury, poręczy, wietrzenie domków;
- pracownicy działu sprzątającego wyposażeni są w maseczki oraz jednorazowe rękawiczki;
- po sprzątnięciu pokoju osoba sprzątająca zdejmuje rękawiczki, dezynfekuje ręce i w nowych wprowadza do pokoju czyste rzeczy takie jak pościel;
- bielizna pościelowa prana w 60’ i dostarczana przez profesjonalne firmy w reżimie sanitarnym;
- wprowadzenie bezwzględnego zakazu przebywania w domkach osób niezakwaterowanych.
RESTAURACJA I GASTRONOMIA
- Restauracja funkcjonuje w opcji serwisu do stolików i w opcji na wynos;
- wprowadzenie oznaczenia na podłodze pozwalające na utrzymanie 2-metrowej odległości pomiędzy osobami stojącymi w kolejce,
- zapewnienie łokciowego dozownika płynu do dezynfekcji rąk dla Gości przy wejściu na teren lokalu;
- udostępnienie dozowników z płynem do dezynfekcji rąk dla Gości lokalu przy wyjściu z toalet oraz przy kasie;
- zachowanie odpowiednich odległości między blatami stolików;
- zastosowanie przegród z pleksi przy kasach w restauracji;
- informowanie o aktualnych zasadach higieny poprzez ulotki, plakaty, informacje słowną;
- dania na miejscu są serwowane na naczyniach ceramicznych i przynoszone na tacach, które są każdorazowo dezynfekowane;
- naczynia są myte specjalistyczną chemią i każdorazowo wyparzane w wysokiej temperaturze;
- stoliki są każdorazowo dezynfekowane po zakończeniu obsługi Gości lokalu przy danym stoliku;
- dania na wynos są serwowane w jednorazowych opakowaniach ze względu na higienę użytkowania;
- stosowanie przez pracowników restauracji maseczek ochronnych;
- obsługa została podzielona na dwie grupy: jedna grupa przyjmuje płatności druga wydaje posiłki;
- przyjmowanie zamówień również telefonicznie z odbiorem na ustaloną godzinę;
- systematyczna dezynfekcja specjalistycznym środkiem do eliminacji bakterii, wirusów i wirusów bezotoczkowych przestrzeni restauracji oraz wokół niej, z uwzględnieniem urządzeń, mebli, armatury, klamek, innych powierzchni dotykowych itp.;
- wszystkie posiłki przygotowywane są zgodnie z wytycznymi HACCP oraz Sanepid-u przez przeszkolony personel z zachowaniem zasad bezpieczeństwa i higieny.
SKLEPIK
- zapewnienie łokciowego dozownika płynu do dezynfekcji rąk dla Gości wejściem do sklepiku;
- zastosowanie przegrody z pleksi przy kasie;
- stosowanie przez pracowników sklepiku maseczek ochronnych;
- regularna dezynfekcja blatu, terminala, klamek i innych powierzchni dotykowych;
- zachęcamy do płatności bezgotówkowych.
SANITARIATY POLA BIWAKOWEGO, POMIESZCZENIA BIWAKOWE
- zapewnienie łokciowego dozownika płynu do dezynfekcji rąk dla Gości przed wejściem do toalet, przed pomieszczeniami sanitariatów;
- regularna dezynfekcja powierzchni dotykowych całego kompleksu sanitarnego;
- szczegółowa instrukcja mycia rąk w każdym punkcie sanitarnym;
- we wszystkich toaletach podajniki z mydłem;
- wywieszone instrukcje odkażania rąk , prawidłowego zakładania i zdejmowania maseczek i rękawiczek;
- zmywalnie naczyń umieszczone są na świeżym powietrzu, regularnie myte i odkażane;
- stosowanie przez pracowników sprzątających masek ochronnych oraz rękawiczek.
WYPOŻYCZALNIE SPRZĘTU WODNEGO I SPORTOWEGO
- zapewnienie dozownika płynu do dezynfekcji rąk dla Gości wejściem do wypożyczalni;
- w wypożyczalniach sprzętu regularna dezynfekcja wszystkich sprzętów sportowych po każdym użytkowniku;
- regularna dezynfekcja blatu, terminala, klamek i innych powierzchni dotykowych;
- systematyczna dezynfekcja specjalistycznym środkiem do eliminacji bakterii, wirusów i wirusów bezotoczkowych przestrzeni wypozyczalni;
- zachęcamy do płatności bezgotówkowych.
POMIESZCZENIA OGÓLNODOSTĘPNE, SALE BANKIETOWE
- zapewnienie dozownika płynu do dezynfekcji rąk dla Gości przed wejściem do pomieszczeń;
- szczegółowa, systematyczna dezynfekcja specjalistycznym środkiem do eliminacji bakterii, wirusów i wirusów bezotoczkowych pomieszczeń wspólnych: sale konferencyjne i bankietowe, sala zabaw, sala gier;
- w salach bankietowych posiadamy system wentylacji z wymiennikami krzyżowymi, gdzie powietrze wchodzące jest zasysane z zewnątrz i nie miesza się;
- animacje dla dzieci oraz sportowe odbywać się będą na świeżym powietrzu z zachowaniem dystansu, uczestnikom zapewniony będzie płyn do dezynfekcji rąk;
- wszystkie pomieszczenia wspólne są regularnie wietrzone i wentylowane;
PRACOWNICY
- wprowadzenie obowiązku częstego i dokładnego mycia oraz odkażania rąk, itp. przez wszystkich pracowników
- wprowadzenie obowiązku noszenia maseczek podczas bespośredniego kontaktu z Gościem w pomieszczeniu zamkniętym oraz przy braku mozliwości zachowania dystansu przez wszystkich pracowników znajdujących się w przestrzeni zamknietej lub przestrzeni restauracji, w których może nastąpić bezpośredni kontakt z Gośćmi;
- szkolenia i informowanie pracowników kompleksu o zachowaniu szczególnych środków bezpieczeństwa;
- przeprowadzenie kampanii informacyjnej dla personelu dotyczącej zachowania szczególnych środków ostrożności wg zaleceń GIS;
- zapewnienie płynu do dezynfekcji rąk i środków ochrony osobistej dla pracowników;
- wprowadzenie dodatkowej dezynfekcji przestrzeni wspólnych pracowników - szatni, kuchni, pomieszczeń socjalnych oraz magazynów;
- zachowanie bezpiecznej odległości podczas pracy i kontaktu z Gościem.