Sauna - Półwysep Lipa

Sauna

Sauna

Zapraszamy do saun na Półwyspie Lipa w godzinach

  • od poniedziałku do piątku w godzinach  7.30-12.00 i 16.00-22.00
  • w soboty i niedziele w godzinach 16.00-22.00
Sauny znajdują się w kompleksie sanitarnym niedaleko plaży.


Cennik 
 
  • sauna sucha 15zł / 1,5h / osoba lub 60 zł / 1,5h / cała sauna
  • sauna Infrared  10zł / 45min / osoba lub 40 zł / 45 min / cała sauna

Sauna sucha jest 5 osobowa, posiada okna i taras z widokiem na jezioro.

  • Zapisy Sauna sucha na godziny: 7.30 (konieczne jest zapisanie się dzień wcześniej) , 9.00, 10.30, 16.00, 17.30,19.00,20.30 u obsługi sanitariatów, minimum godzinę wcześniej. Przerwa 12.00-16.00. W soboty i niedziele zapisy na seanse od 16.00.

Sauna infrared jest 4 osobowa

  • Zapisy Sauna Infrared na godziny: 7.30, 8.15, 9.00, 9.45, 10.30, 11.15, 16.00, 16.45, 17.30, 18.15, 19.00, 19.45, 20.30, 21.15 u obsługi sanitariatów, minimum 15 minut wcześniej. Przerwa 12.00-16.00. W soboty i niedziele zapisy na seanse od 16.00.

 W sezonie C i D zapraszamy do rezerwacji sauny w Recepcji w godzinach 9.00-19.00. W tym okresie Saunę możemy przygotować dla Państwa na dowolną godzinę.

Miłego wypoczynku!


SAUNA SUCHA

Seans w saunie suchej odpręża i relaksuje. Jej działanie odczują zwłaszcza osoby będące w silnym stresie. Kilkanaście minut pobytu w kabinie odczuwalnie złagodzi napięcie i pozwoli się rozluźnić. Dzięki temu, że efektem kąpieli cieplnej jest otwieranie się porów w skórze i silne pocenie się, pobyt w saunie suchej sprzyja usuwaniu toksyn z organizmu. Pod wpływem odpowiedniej temperatury, odblokowują się gruczoły łojowe, a zatem oczyszcza się również sama skóra. Staje się ona gładka i delikatna. Poprzez znaczną utratę wody z organizmu, sauna sucha wykazuje również właściwości poprawiające metabolizm. Co ciekawe, sauna sucha posiada także właściwości odchudzające. Wzmacnia także naturalną odporność organizmu.

Regularne korzystanie z sauny suchej korzystnie działa na:

  • układ krążenia, 
  • pracę serca 
  • regulowanie skoków ciśnienia. 

 

SAUNA INFRARED

Sauna infrared, czyli tzw. sauna na podczerwień jest doskonałą opcją dla osób, które nie mogą z różnych powodów korzystać z tradycyjnej sauny suchej czy mokrej. W dobrze już znanych saunach wysokotemperaturowych spotkamy się z dużą wilgotnością powietrza. Dla wielu takie warunki z przyczyn zdrowotnych są niepolecane przez lekarzy. Powszechnie znane sauny, jak i infrared oddziałują ciepłem.    W tej ostatniej do tego celu wykorzystane są promienie podczerwone, które ogrzewają nasze ciało bezpośrednio, a nie jak w przypadku tradycyjnych saun poprzez warunki utrzymane wewnątrz pomieszczenia. Pozytywnym aspektem, na który warto zwrócić uwagę jest fakt, że aż 80% tej energii wnika w głąb naszego organizmu, dając nam wiele korzyści. Promienie podczerwone przekształcają się w ciepło, które rozgrzewa podskórną tkankę tłuszczową, mięśnie oraz narządy wewnętrzne. Temperatura, z którą mamy do styczność oscyluje w granicach 25o – 60o C, dlatego seans może trwać dłużej, co sprzyja lepszemu samopoczuciu oraz bardziej efektywnemu działaniu na sylwetkę. 

 Korzyści płynące ze stosowania sauny infrared

  • obniżenie ciśnienia krwi
  • wzmacnianie systemu odpornościowego
  • zmniejszenie sztywności stawów
  • zachowanie lepszej barwy i elastyczności skóry
  • rozbijanie cellulitu
  • zwiększenie przepływu krwi
  • ulga w przypadku skurczów mięśni
  • uśmierzanie bólu
  • zwiększenie rozciągliwości tkanki kolagenowej 

Przeciwskazania do korzystania z sauny na podczerwień

  • ostre urazy stawów w ciągu 48 h
  • schorzenia ostre i przewlekłe z podwyższeniem temperatury ciała
  • choroby układu krążenia ze zmianami spowodowanymi miażdżycą
  • niewydolność krążenia
  • stwardnienie rozsiane
  • organiczne choroby układu nerwowego
  • choroby płuc, nerek wątroby
  • nowotwory złośliwe
  • hemofilia i inne skłonności do krwotoków
  • grzybica skóry oraz inne choroby skóry
  • niedoczynność nadnercza
  • choroby zakaźne
  • ciąża, menstruacja 
Zasady korzystania z sauny Infrared
 
  • rozpocznij od dokładnego umycia ciała pod prysznicem ciepłą wodą i mydłem, prysznice dostępne w kompleksie sanitariatów przed wejściem do sauny, wytrzyj się do sucha
  • zdejmij wszystkie przedmioty metalowe, biżuterię, zegarek, okulary i szkła kontaktowe
  • do sauny wejdź bez klapek 
  • do kabiny należy wchodzić ze spiętymi włosami ze względu na niebezpieczeństwo przypadkowego ich zetknięcia z gorącymi promiennikami
  • w saunie należy usiąść i oprzeć stopy na własnym ręczniku, ręcznik powinien być rozłożony tak, aby  żadna część ciała nie  stykała się bezpośrednio z powierzchnią drewnianą i podłogą
  • optymalny czas seansu wynosi 15-25 minut, przy zalecanej temperaturze 50 stopni C
  • po skorzystaniu z sauny odpocznij i uzupełnij poziom płynów w organizmie wodą
 
 
 
 

 
 

Pliki do pobrania

Galeria zdjęć

 
Galeria zdjęć sauny